reklama

Opitá láskou

V dnešné ráno som sa ledva posadila v posteli keď mi zazvonil budík. Bože tak veľmi sa mi chce spať, som si pomyslela. Pozriem na zvyšok rodiny a tá spala sladkým a pokojným spánkom. Nejako som sa vymotala z mäkkosti teplých perín, šla do kuchyne a zapla kanvicu na kávu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Po rannej sprche som sa konečne zobudila, zaliala ten voňavý mok, pridala mlieko a osladila, posadila som sa. Popíjam dúšok a každý jeden vychutnávam. Napĺňa ma teplom a pokojom. Pozriem von oknom. Dážď búši do okien, na parapetu a vyklepkáva rytmus svojským tempom. Uvedomím si, že je ticho, vstanem a pustím si hudbu. Áno to je ono, Tina Turner - rocková babička ma vnára do hojdavých rytmov a vytvára neskutočnú atmosféru ranného rituálu mňa a mojej kávy. What's love got to do with it.... hm melódia sa mäkko a ladne vynie po miestnosti tí, čo ju poznajú vedia. Z môjho tichého rozjímania zacítim malú teplú mäkkú rúčku môjho syna. Prišiel tíško, ani som ho nespozorovala. Bez slova si sadol na mňa a položil si hlávku na moje rameno. Ten energický, večne usmiaty šinter, ktorý sa nezastaví od rána do večera, sedel v kľude hojdal sa somnou v náručí a vychutnával mäkkosť melódie somnou. Ten pocit je nekonečný ak vás dieťa objíme ešte horúce z postele a cítite ako ste „navždy“ spojení v jedno. Úžasné na ňom je, že ma nikdy k sebe nepripútal spôsobom ktorý je zaťažujúci, od jeho narodenia sme mali nejakú telepatickú dohodu o vzájomnej slobode citov, ktoré sú však neskutočné silné. K čomu ich prirovnať? Blúdilo mi hlavou... ak sme už pri hudbe skúsme rockovú baladu. Jemnosť sa snúbi s intenzitou...to je správny výraz. Melódia dohrala, kávu som vypila, pozrela som na hodinky a tušila som, že sa musíme ponáhľať. Syn mal preventívnu kontrolu na očnom, takže sme sa naraňajkovali obliekli, šuchli sme sa do auta a bleskom na dohodnutý čas na Kramáre. Vošla som do čakárne s pocitom frustrácie. Neskutočné množstvo ľudí, detičky sa naháňali, niektoré spokojne spinkali na mamičkách, Ine len tak letargicky sedeli. Pozriem na hodinky, deväť ráno. Uff nadýchnem sa a dodám si odvahy, sadáme si na voľnú lavičku. Syn si našiel malú kamarátku a už boli svoji, tak som sa mimovoľné začala obzerať, klasika ako v čakárni. Pozriem, malinké dvojičky, krásne.... ďalej mamičky, ockovia s detičkami, niektoré práve kŕmili... úplná pohoda si vravím. Prechádzam očami ďalej a zastali mi na zvláštnom objekte. Mamička sedela zaujatá evidentne hudbou, ktorú počúvala zo slúchatiek na ušiach. V nosítku malilinké stvorenie, evidentne predčasne narodené. Viem to dobre stačí mi jeden pohľad, také isté palculiatko sme mali aj my. Pozriem lepšie, chlapček. Nespokojný, uplakaný. Možno hladný, myslím si. Skúšam sa pozrieť ešte raz na maminu a ona s kľudom Angličana vyklepkáva rytmus nohou. Ostatní rodičia tiež zaostrili zrak lebo nespokojnosť dieťaťa bola evidentná. Pozrela som na syna boli s „kamoškou“ zaujatí hrou. Mimovoľné sa usmejem. Znova sa obzriem po malom Palčekovi už plakal naozaj. Čakám.... čakám čo bude... stále sa nič nedialo... zrazu sa mamina spamätala postavila sa vytiahla fľašku dala ju Palčekovi do pusy a tak ako ležal v nosítku mu ju oprela o deku a „papaj"... moje oči sa rozšírili. Nerozumela som tomu... maličkému fľaška vypadávala bol nervózny... zalistovala som v pamäti a uvažovala som či som vôbec niekedy takto kŕmila svojho syna. Nie... k takémuto niečomu nedošlo... kŕmenie bábätka bolo niečí blízkym, niečím krásnym, čo sme si užívali obaja. V danom okamihu vás spája neskutočná blízkosť, je to puto, je to láska. Mať dieťa v náručí je tá najprirodzenejšia vec. Takto to trvalo trištvrte hodinu. Medzi tým sa ľudia vymieňali v ordináciách, môj syn vypil už fľašu a pol z nápojov, banán, polku rohlíčka, bola som vďačná za „kamošku“ s ktorou sa prehrali celý ten čas, aspoň boli veselí. Občas prišiel ku mne pohladil ma a odišiel za kamoškou J zlatí sú pomyslela som si. Neskôr sa kŕmili chrumkami, spolupráca bola dokonalá J po trištvrte hodiny Palček úspešne ležmo dopil fľašku mliečka, všimla som si mamina ho nedala ani odgrgnúť. Uvažujem ako je toto vôbec možné... nasadila si opäť slúchatka a počúvala ďalej hudbu. Dostala som mimovoľné strach. Že aj takéto niečo existuje. Vidíte to na vlastných očiach. Až ma prebehol mráz, drela sa mi otázka, či dostane Palček náležitú starostlivosť a dostatok lásky a nehy, ktorá mu právom patrí. Pozrela som opäť na moje dieťa ktoré ako keby vycítilo môj pohľad, obzrel sa usmial prišiel dal mi pusinu, pohladil mi tvár a venoval sa hre naďalej. Som opitá láskou, ktorú mi dáva. Je nežná, čistá, je silná a predsa úplné slobodná... nepripútava ma ako galejníka. Som opitá láskou, srdečnou, usmiatou. Láskou, ktorá sa je opätovaná tou istou silou akou je tak nezištné dávaná....  

Katarína Virágová

Katarína Virágová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...som tá, čo kráča po zemi ale pozerá na hviezdy, typický kentaurus :) primárne matka trojročného krásneho stvorenia a sekundárne žena :)mám rada múdrych, inteligentných, zdravo sebavedomých, akčných, vtipných, zrelých a šarmantných ľuďí, ktorí presne vedia kam smerujú a niečo v živote už dokázali. Ľudí, ktorí sú zodpovední sami k sebe ale aj k druhým, stoja si pevne za svojimi slovami a činmi. Nesmierne si vážim cit pre odhadnutie momentu a trefnej reakcie, je to ukážka prirodzeného intelektu, ktorý je nesmierne vzácny... Zoznam autorových rubrík:  ZO ŽIVOTA...ZO ŽIVOTA RODINNÉHOZO ŽIVOTA MATERSKÉHOZO ŽIVOTA ŽENYAKO TO VIDÍ ŽENAVESELÉ POVZDYCHYSPOMIENKY Z DETSTVAS PRSTOM NA MAPE

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu